<Fair City Amsterdam> Evgeny Morozov in de Balie

Patrice Riemens patrice at xs4all.nl
Fri Oct 6 12:59:54 CEST 2017

On Fri, Oct 06, 2017 at 12:41:17PM +0200, Bart Klaar wrote:
> https://www.debalie.nl/agenda/podium/leve-amsterdam%3a-evgeny-morozov/e_9783035/p_11769804/
>

> Dit is toch best interessant vor ons?
> groet Bart

Evgeny Morozov, een leuk type, is zo langzammerhand wel ´vastly overrated' aan het worden,
als gevolg van de alomwerkende celebrity machine. Maar ga er heen, by all means. En het
liefst in de vorm van een herkenbare Fair City aanwezigheid, dan kan de dizkuzzie nog leuk
worden. Ik zou er overigens niet al te veel van verwachten, want alle drie de
sprekers/panelisten gaan waarschijnlijk breed uit praten over het digitale, en niet echt op
de achtergrond ervan: finaal verziekte eigendomsverhoudingen en TINA-litaire (!)
neo-liberale, libertarische ideologie.

Ik zit nu voor de hele maand in Christiania/Kopenhagen, een bastion van de strijd voor ´het
recht op de stad'. Het is een tamelijke heftige ervaring moet ik zeggen, ssortement
gesymboliseerd door de plotse omweerbui die mij het huisje vd 'resident onderzoeker' (ikke
dus) weer in deed vluchten: slagregen bij een strak blauwe hemel. Nog nooit zoiets
meegemaakt.

Doewie, p+2D!

Dar Deens, dat Deens ...
;-)