<Fair City Amsterdam> we make the city ?

Jo van der Spek jo at xs4all.nl
Fri Apr 13 20:15:49 CEST 2018

Hoi Daniel en all fairies,

Vanuit We Are Here gedacht, waarvan ik een soort communicatie-adviseur ben,
vind ik dit best wel een geniaal idee. Een uitdaging voor de gegoede burgers
die WeMakeTheCity gaan bevolken. Hoe kunnen we deze statuslozen huisvesten
in Amsterdam? Van bare life naar normal life?

In de FairCity-vergadering van afgelopen dinsdag was de stemming vooral
tegen deelname als FairCity, omdat we niet sterk genoeg zijn om een eigen
stempel erop te drukken. En omdat we ons eigen verhaal nog niet rond hebben,
inhoudelijk wel, maar organisatorisch en strategisch niet.

Maar een tactische uitdaging voorhouden aan WMTC lijkt me wel cool. Daar wil
ik wel aan meewerken, in de vorm van een presentatie bijv.

In de vergadering kwam ook het idee op om een soort meet-up in de Zwijger te
houden, meeting tussen Amsterdammers en Statuslozen. Maar ook tussen wel
erkende vluchtelingenstatus, de statushouders en de statuslozen van WAH.

En dan is er ook het idee om bijv. op 30 of 31  mei een alternatief event te
maken, 50 jaar na mei 68, dus Mei 2018. Met fietstocht, barbecue in WAH
Village in de Dieselstraat, party verzorgd door ADM, trippen in Ruigoord, de
hele mikmak.

Zouden we al dit moois niet kunnen combineren?

Noteer vast dinsdagavond24 april in uw agenda: FairCity wederom bijeen.
Adres volgt.

Wie gaat er trouwens a.s. maandag naar de Waag, over alternatieven voor
Facebook?

http://waag.org/nl/event/facebook-farewell-wat-het-alternatief

Een goede gelegenheid om te netwerken!

Groetjes van Jo M2M