<Fair City Amsterdam> Fietsdemo zondag 23 mei 16.00 uur vertrek (locatie nog flexibel )Daniel Meijerplein

Myriam Corzilius myriamcorzilius at live.nl
Tue Apr 24 16:12:43 CEST 2018

Beste Faircity-s,

Zoals  voorgesteld en beloofd ben ik begonnen met de organisatie van de faircity fietsdemo in Mei.
In eerste instantie riep ik als datum 30mei , dat viel  niet in het  geen weekend dus wordt het zondag 27 mei om 16.00 uur
Aanleiding Fietsdemo Faircity
 50 jaar verzet, sinds rookbom, geen woning geen kroning 1968  50 jaar, vieren we strijd  in de stad

Ik organiseer deze demo samen met Aya die het belangrijk vindt dat het verzet van 1968 herinnerd wordt.
Zondagmiddag 27 mei De gemeente Amsterdam geeft 50 jaar zelfbeheer aan 6 cultuurpanden, waaronder Wittenstraat 100, ofwel Zaal 100<http://zaal100.nl/>. Er wordt ok toekomst capsule gemaakt en dicht gelast  met ideeen voor over 50 jaar. Aya wil graag et de fietsdemo langs een aantal (oude) cultuur-kraakpanden fietsen (dat kan)

De Fietsdemo Faircity; “”wij zijn de stad”” is dus niet het zoveelste  feestje..in de stad,
Het   is een fiets demonstratie, strijdbaar, met borden en leuzen en lawaai. -toespraken kan ook naderhand( Menno input )  op podium.. is zo gefikst…
Aanleiding -strijd voor een eerlijke , leefbare stad  met betaalbare huizen voor iedereen ,  en een gezonde en prettige en solidaire stad  om in te wonen en verblijven. Amsterdam is een stad om in te leven en geen pretpark dat  zoveel mogelijk uitgebaat dient te worden!!

Maar strijd  van Faircity uit het heden verschilt inhoudelijk helaas niet veel van de strijd uit het verleden dus de inhoudelijke  combi ; is snel gemaakt
Faircity fietsdemo 2018
De fietsdemo  eindigt in het Westerpark waar we een spontane grote picknick hebben ( en muziek)  , die we ook weer netjes opruimen.

Het Doel Fietsdemo Faircity  delen Aya en ik ook ; te weten het Zichtbaarheid van het verzet!
Meer mensen fysiek activeren om mee zich te laten zien  op de fiets als betrokken stedelingen
Amsterdam  gaat ten onder aan commerciële  graaizucht van investeerders  en de sprinkhanentoeristenplaag  .
Dit kan zo niet langer Fiets mee! Voor een eerlijke stad.

Deelnemers : target 500-700 deelnemers op de fiets is dat een stoet van meer dan 5 minuten.
In den beginnen hebben zich zo’n 150 groepen aangesloten bij Faircity, waar zijn die groepen en mensen allemaal gebleven? En aanvulling van andere actieven groep ( studenten)
Wij  (-Faircity) moeten ons Fysiek OP  straat kenbaar maken en de rest van de stad wakker schudden.. Daarom  ik ga alle groepen en mogelijke deelnemers  persoonlijk uitnodigen voor de Fietsdemo.
De Fietsdemo  is de kans om laten zien dat we nog steeds met veel mensen en strijdbaar zijn.
En ik heb goede hoop dat we zeker een honderden mensen  op de fiets krijgen (500-700) – net als vorig jaar (400 ) want ben al vaak gevraagd wanneer de volgende fietsdemo komt

Vanaf deze week ga ik vol in de aanval om mensen en groepen te werven om mee te fietsen en ik heb daar een goed gevoel bij, want de stad wordt steeds ellendiger en de bewoners dus steeds strijdbaarder .
Een ieder die er geen vertrouwen in heeft, of roept dat ging toch niet door… geen angst ! Die faircity fietsdemo komt er !Tips en aanvulling zijn welkom.
Dit word mij vierde fietsdemo- met honderden deelnemers,  ik heb altijd zelf de route,  vergunningen en begeleiding geregeld en zal dat ook dit keer doen, sprekers sta ik voor open?

Jo ,wil graag dat we langs de Dieselstraat , ‘We are Here””fietsen en  dat we daar een stop hebben; heb ik al met Aya besproken, als “”We are Here”” op 27 mei  nog in de Dieselstraat is  fietsen we uiteraard langs!

Groet
Myriam Corzilius
0646298262