<Fair City Amsterdam> FairCare

Jo van der Spek M2M jo at xs4all.nl
Thu Jul 26 13:22:45 CEST 2018

Lieve mensen,

Deze zomer heb ik tot mijn  spijt ziekteverlof moeten opnemen. Komende
dinsdag 31 juli zet de chirurg van het OLVG het mes in mijn dikke darm, om
me te verlossen van het daar verschenen tumor. Dat noemt men hier
darmkanker. Maar vreest niet: het is NIET uitgezaaid en is goed te opereren.
Dus als alles meezit ben ik er dan meteen helemaal vanaf. Vijf dagen in OLVG
Oost en dan vijf weken op krachten komen. Mochten na onderzoek in de
omliggende weefsels toch nog uitzaaisels worden aangetroffen, dan volgt een
chemokuur

Sommigen  van jullie hadden het slechte nieuws al eerder gehoord van. Ik
ontdekte het  toen ik vorige week een colonoscopie liet doen, waarbij een
camera via de anus haar weg zoekt. De camera kwam niet veel verder dan 40
cm, want daar zit een vernauwing. Deze ontstaat als de al langer aanwezige
poliepen voor zichzelf beginnen, woekeren. Dus.

De afgelopen dagen waren intens, liefdevol en spannend. Ik weet mij omringd
door zorgzame, meelevende en ondersteunende familie en vrienden. Afgezien
van wat ongemakken, ben ik NIET ZIEK. Ik voel me ook niet ziek en heb al
snel besloten dat ik hoe dan ook zal genieten van de mooie dingen , de
aandachtigheid die bij mij rijst in dit soort situaties, voor mijn liefsten,
met  de hondjes, de natuur, de kunst. Vakantie vooralsnog in eigen land.

Gezellige bezoekjes in het OLVG en later thuis worden op dit moment erg op
prijs gesteld. Ik hoop dat dat zo blijft. Bezoek van 15.30 tot 20 u.

De situatie maakt het mogelijk  dat Emilie toch nog een paar dagen naar haar
vriendin Rita in Frankrijk gaat. Tijdens de operatie op 31 juli en de twee
dagen daarna is mijn zoon Pascal de eerste contactpersoon. Maar we kunnen
natuurlijk ook mailen.

Hartelijks

Jo

p.s. komende vrijdag vanaf 17 uur hang ik rond in en om cafe de
Engelbewaarder (Kloveniersburgwal 59)