<Fair City Amsterdam> 50 jaar 'Recht op de Stad' (het boek van Henri Lefebvre)

Patrice Riemens patrice at xs4all.nl
Fri Mar 2 10:53:24 CET 2018

(ik wilde een bericht van INURA doorsturen als attachment, maar magniet
van de listculturesserver: virus gevaar), het ging ver het feit dat het
fameuse boek van Henri Lefebvre, 'Le droit a la ville' 50 jaar oud is

On 2018-03-02 10:45, Patrice Riemens wrote:
> Dit was een inspirerend boek in zijn tijd - en is het nog steeds!
>
> artikel hierover op GlobalInfo (geweldige site, btw)
>
> https://www.globalinfo.nl/Achtergrond/henri-lefebvre-en-het-recht-op-de-stad
>
> Als zodanig is het boek -bmw - niet vertaald, ook niet in het Engels.
> Wel uitvoerig beschreven, ook in NL (zoek voor 'recht op de stad
> lefebvre boek')

Verso heeft wel een boek over het onderwerp, gebaseerd op Lefebvre:
https://www.versobooks.com/books/2674-the-right-to-the-city