<Fair City Amsterdam> we make the city ?

Patrice Riemens patrice at xs4all.nl
Fri Mar 30 11:29:31 CEST 2018

On 2018-03-30 10:10, meike at inclusiefmedia.nl wrote:
> hallo!
>
> Ik vroeg me af of FairCity betrokken is bij dit 'grootste festival van
> Europa', zoals de gemeente het aankondigt? Het lijkt er niet op, wat
> mijn vraagtekens bij dit initiatief vergroot...
>
> https://wemakethe.city/?ct=t%2528Website+live+-+WMTC+2018%2529
>

> groet! Meike van der Lippe

Aloha,

Het ljkt me inderdaad niet heel erg in de lijn van FairCity om aan dit
soort 'feel good' gebeuren deelachtig te zijn terwijl er zoveel donkere
plekken in het stedelijk beleid blijven bestaan die bij dit soort
feesten welbewust onbelicht/onbesproken blijven ("azijnpissers!" "altijd
negatief!" "wij zijn zo goed bezig met de stad!" enz. enz. enz.)

Problematisch is wel, dat hebben BartKlaar al eerder aangekaart, is dat
wij nog steeds geen coherente, steekhoudende kritiek hebben weten neer
te zetten op de (zo noem ik het maar) 'hipster ideologie' die dit soort
evenmenten, en het stedelijk beleid van tegenwoordig in het algemeen (en
niet alleen in Amsterdam maar 'everywhere') inspireert.

Ciaoui, p+7D!