<Fair City Amsterdam> Steeds meer jongerenwoningen door de KEY

Boudewijn Ruckert boudo.amsterdam at gmail.com
Tue Nov 20 20:03:14 CET 2018

Daniel, dank voor je mail.

Al jaren pluis ik woningnet ook na over dit soort zaken. Wat ook regelmatig voorkomt is dat grote woningen aan “Friends” worden verhuurd. Ook tijdelijk, 597,30 pp.

En wat ik zelf nog veel erger vind is dat corporaties doorgaan met de verkoop van woningen op de begane grond, die bij uitstek geschikt zouden zijn voor ouderen. Weg is weg, verkocht is verkocht.

In mijn eigen buurt in de Pijp zijn de benedenwoningen nagenoeg “op”. De ouderen wonen vaak alleen in de bovenwoningen. Met “passend wonen” willen de corporaties deze mensen uitroken. Maar waar moeten ze naar toe?

Met groet,

Boudewijn