<Fair City Amsterdam> links of rechts?

Vzw Vredesdoel vredesdoel at gmail.com
Thu Dec 19 14:49:58 CET 2019

Mooi gezegd P+, en als altijd bedankt voor je updates van Italië!
Goed dat je dit rondstuurt Bart, het legt de ware aard van het college maar
weer eens bloot!

Ik denk dat het 'wij-gevoel' er wel degelijk is, maar dat de opzet wel wat
ruimer moet zijn om anderen erbij te betrekken: in revolutionaire sfeer,
dus zonder links/rechts-labels (zoals de Gele Hesjes, dát is de zeitgeist).
Was gisteren in Den Haag, vanwege de oproep der Boeren om te demonstreren
op het Binnenhof. Er waren ook lieden van Bouw-in-verzet aanwezig en
diverse steunbetuigers, met krentenbollen en Sultana's, maar de
stadstoegangen waren dermate omsingeld dat het Malieveld betrekkelijk leeg
bleef. Als was er wel een grote circustent, dus in theorie had iedereen
kunnen blijven slapen! E.e.a. bleek wel de best denkbare
afleidingsmaneuvre, want doordat het in meerdere steden en wegen tekeer
ging kwamen autoriteiten mankracht tekort.

Sprak er tevens aardige Twentse ID.NL'ers (weliswaar
reactionaire/identitiare maar toch ook zeker een verzetsbeweging zijn) en
een aantal Roze Hesjes uit Brabant. Die spraken van grensblokkades m.b.v.
de Duitsers en een gelijkaardige actie bij havens en aan de zuidgrens.
Zoiets veroorzaakt economische schade en zet gelijk iets verbindends in
beweging waar uiteindelijk zelfs de Politie ende Marechaußée aan mee gaat
doen, dat kun je voorvoelen. Een massale -niet op Facebook e.d. gedeelde-
actie op een symbolisch waardevolle Bevrijdingsdag, lijkt mij het meeste
kans van slagen te hebben. ☼m niet alleen het Binnenhof te bezetten - maar
en masse ervoor te gaan dan - in het ganse land kraakt het systeem nu al in
zijn voegen. Dit wordt vooral een *quastie* van lange adem hebben en een
redelijk alternatief á la Rebel Cities United te preparen dat in lijn is
met de ideeën van de Futurologische Symposia, waar de Culturele Stelling en
FairCity Amsterdam tenslotte al een exponent van zijn.

Prettige kerstdagen allen,
♥elijke groetjes!

Frank