<Fair City Amsterdam> goed stuk van Ewald

Patrice Riemens patrice at xs4all.nl
Fri Jul 5 06:21:25 CEST 2019

On 2019-07-04 15:46, Bart Klaar wrote:
> ter info:
>
> " En toen was daar half mei het nieuws dat oud-fractievoorzitter Femke
> Halsema als burgemeester van Amsterdam de meest neoliberale
> stadsplanner van Nederland opdracht heeft gegeven om een toekomstvisie
> voor de Amsterdamse binnenstad te ontwerpen. Wie deze planoloog kent,
> weet dat bij hem de oplossing voor elk stedelijk vraagstuk groot,
> groter, grootst en hoog, hoger, hoogst is. Zo veel mogelijk mensen zo
> dicht mogelijk op elkaar proppen haalt het maximale uit stad en mens,
> [...]

Grüzi mittenand - aus Basel¨

Ja mooi stuk idd. En niet alleen het afserveren van Zef Hemel, die zelfs
de eer van genoemd te worden onthouden wordt. Ewald's analyse van hoe
'de politiek' is gaan werken is voor mij de zoveelste bevestiging dat
wij al 'n tijdje leven in wat ik 'het Sovjet systeem, maar dan in
technicolor' ben gaan noemen.

Geen stralende toekomst - of juist wel.

GOD SOMMER aan allen!
p+2D!