<Fair City Amsterdam> Venezianizazione tegenhouden ...

Jaap Draaisma jdraaism at dds.nl
Wed May 22 14:42:58 CEST 2019

Fair BnB is in 2016 vanuit Fair City ontstaan; het idee werd gelanceerd in de Fair City krant van mei 2016.
Is tot zomer 2017 onder de vlag van Fair City verder uitgewerkt.
Vervolgens door besluit Fair City gestopt als onderdeel van FC (argument: tegen elke vorm van vakantie verhuur) en vervolgens zelfstandig verder gegaan.
Kreeg geen enkele steun van de gemeente Amsterdam. Eind 2017 in New York gelanceerd met steun van de gemeentes New York en Toronto.
Daarna met steun van die gemeenten (en o.a. De Waag en de UvA in Amsterdam) nog verder uitgewerkt.
Wordt komende zomer als internationaal initiatief, werkend vanuit Bologna, gelanceerd, compleet met de nodige algoritmes en platforms

Groet, Jaap