<Fair City Amsterdam> [HNA Algemeen] HNA solidariteitsverklaring met Borgerstraat actie

Bert Mussig balans at beterweten.eu
Fri Oct 18 11:08:20 CEST 2019

Dat verzoek is niet onredelijk en op dit vlak ben/was ik met jou van mening
dat de structuur van een belangenclub in aanvang anders had gekund.

Maar het is complexer dan dat en ook in een verenigingsstructuur gaat het om
de sterkte van de individuele spelers die samen de ketting vormen en het
clubhuis vullen.

Daar zit voor mij, door de gehele samenleving heen, de pijn. Maar een paar
mensen in onze buurt zijn in staat om naast hun werk en dagelijkse
bezigheden ook nog interesse, tijd, inspanning, kennis, uithoudingsvermogen,
tactiek op te brengen om zich met communale onderwerpen bezig te houden ook
al weten en zien ze dat wanneer ze het niet doen het in hun nadeel uitpakt..

Jij sleept er wel vaker poen bij en ook daar moet ik je tot op een zekere
hoogte gelijk in geven; Ik zie in mijn buurten veel ‘professionals’ over
elkaar heen struikelen en ten behoeve van subsidie wordt er dan weinig
actieve of polariserende stelling ingenomen. Ook als op burgertitel iemand
de lucifer er wel bij wil houden zie ik de profs snel de brandstof
wegtrekken. Actie moet vanuit de profs niet al te explosief worden.

Ik ben blij dat er in de Borgerstraat (met bijv. Dingeman in retraite ergens
in de kring) deze actie van de grond is gekomen en die steun ik van harte.
Ik ben domweg nu niet in de mogelijkheid maar zodra het kan loop ik er
binnen.

Zoals gezegd hé, in de vd Pekbuurt liggen er voor de Corporatie nog 500
woningen te verpatsen. En geloof maar dat een handje mensen daar al die
genoemde eigenschappen insteken om dat proberen te voorkomen!

Bert Mussig uit vd Pekbuurt onder vuur