<Fair City Amsterdam> Fwd: Programma 'Stad Schaakmat', Pakhuis de Zwijger

Natuurbescherming ZO natuurbeschermingzo at xs4all.nl
Tue Oct 22 10:06:09 CEST 2019

We moeten het Pakhuis niet afschrijven. Hinderlijk aanwezig zijn heeft zijn nut. Zo werd de bijeenkomst in het Hem over festivals op een zeer ludieke manier overgenomen door de krakers die een eigen verhelderende presentatie hielden.
Instituten als het Pakhuis worden gesubsidieerd en om eens heel burgelijk over te komen: wij betalen daarvoor, dus wij hebben daar ook recht van spreken.
Politici zijn maar amateurs in de meeste gevallen. Sommige burgemeesters krijgen het zelfs niet voor mekaar om duidelijke afspraken te maken met hun eigen gezin over de gang van zaken in de ambtswoning. In onze gemeente wordt goede wetgeving toch voortdurend omzeild door vrijstellingen, ontheffingen, omgevingsvergunningen, afwijkingen van bestemmingsplannen, meetcorrecties, gedoogbeleid en handhavingsprioriteiten. Wat kan de gemeente nog doen als ziekenhuizen gesloten worden of als het mis gaat met de energielevering? De woningnood bestaat al ontieglijk lang. Er is een ‘economische’ reden voor schaarste. Opsplitsing van woningen is de laatste rage die vroeg of laat ook weer voor problemen zal zorgen. Verdichting neemt schrikbarend toe en wordt door Zef Hemel ook nog de hemel in geprezen.
Het lukt me niet altijd om naar het Pakhuis te gaan. Ik beperk me hoofdzakelijk tot natuur en milieu.

Groet,
Hetty