<Fair City Amsterdam> Fwd: Oproep Georganiseerd Bedrijfsleven Amsterdam - "Verruim bestaande regelingen en neem aanvullende maatregelen".

alidada at dds.nl alidada at dds.nl
Wed Apr 22 12:26:30 CEST 2020

Bedankt dat we hier op geattendeerd worden. Helemaal eens met Peter.

Massa toerisme is per definitie niet duurzaam en dus niet
crisisbestendig, maar dat was voor de ondernemers geen bezwaar.
Amsterdammers betalen al jaren de rekening van de toerismewildgroei:
astronomische huren, onderbetaald seizoens- en flexwerk,  CO2 uitstoot,
krakende infrastructuur, tekort aan ambulances, eerste hulp en openbaar
vervoer, onbewoonbare buurten, herrie, overlast, luchtvervuiling,
verlies van openbare ruimte etc. etc.)  Ik hoop dat er ooit weer ruimte
ontstaat om adem te halen, voor werkelijke bedrijvigheid, lokale
werkgelegenheid en een leefbare stad. We geven de moed niet op.

Het is al jaren onmogelijk om als starter in Amsterdam iets te beginnen,
als nieuwkomer moet je flinke buffers en garanties achter je hebben,
anders kan je het met de krankzinnige huren van panden met
horecabestemming wel vergeten. Het zijn kortom niet de meest behoeftige
ondernemers die van de toerisme zeepbel hebben kunnen profiteren maar
mensen die al met een grote zak geld zijn begonnen. Hoezo doen die een
beroep op mijn solidariteit? Minder kapitaalkrachtige ondernemers hebben
het nakijken, terwijl hun vaste klantenkring uit buurt en stad zijn
verjaagd.

Stel dat er een functionerende democratie in Amsterdam was en de
meerderheid van de Amsterdammers stemt voor een groen en links beleid,
dan zou er uiteraard geen reddingsoperatie voor deze vervuilende
bedrijfstak komen. Hee, wacht eens even . . .

--
Dit e-mailbericht is gecontroleerd op virussen met Avast antivirussoftware.