<Fair City Amsterdam> Verbiedt AirBnB - in Parijs (petitie)

Patrice Riemens patrice at xs4all.nl
Mon Jan 6 10:02:11 CET 2020

Ola Frans & all,

Ik reis weliswaar veel, maar doe nooit AirBnB, want ik en net als
zeelieden,  heb ik overal ... enz.
;-)

Voor AirBnB geldt hetzelfde als voor de tegenwoordige (neolib/cap)
economie i.h.a.: tiz een kwestie van schaal en van natuur. Kleinschalig,
incidenteel (itt permanent), particulier kamerverhuur is w.m.b. OK, ook
voor sociale huurders, why not - dat bepleit ook de verlichte R'damse
burgermeester Aboutaleb. Grootschalige commercieele platforms a la
AirBnB, en individuele profiteurs met meerdere woningen die zij
permanent verhuren, is dat beslist niet. Totaal verbieden is de enige
optie.

Mensen/clubs die het (incidenteel, kamer-) verhuur aan bezoekers
absoluut en in welke vorm dan ook afwijzen, m.n. in de sociale sector,
vind ik kortzichtig en dogmatisch.

Trouwens, het hele AirBnB gebeuren staat of valt op het bestaan van
low-cost vliegen gedreven massa-toerisme - en gaat dus eerder vroeger
dan later omvallen, tussen 'flygskam' en sterk stijgende kerozine
prijzen (met rap nog es 75% accijns en 22% BTW erbovenop, graag!)

Happy Befana!
p+7D!