<Fair City Amsterdam> Fwd: Grapperhaus en Halsema ruziën over Dam-protest | Gedeeld artikel van Trouw

Natuurbescherming ZO natuurbeschermingzo at xs4all.nl
Fri Jun 5 14:05:26 CEST 2020

Nog een laatste toevoeging met link hieronder naar een stuk in Trouw. Ik zie dat ze ongeveer hetzelfde zeggen over wat Halsema had kunnen doen.

Maar nogal dubieus vind ik dit:
"Halsema moet volgende week in debat met de gemeenteraad over deze kwestie, maar opvallend is dat zij het feitenrelaas over die avond niet als burgemeester, maar als voorzitter van de Veiligheidsregio heeft ondertekend. In die functie is zij geen verantwoording schuldig aan de raad; volgens de Wet op de veiligheidsregio's valt zij als 'superburgemeester' direct onder de minister en hoeft ze alleen 'na afloop van de crisis' een toelichting te geven op haar handelen.”

Is dit weer een poging tot ontduiken van verantwoordelijkheid? Zo ja, dan maakt ze het alleen maar erger en is zij geen geschikte burgemeester.
Dit lijkt ambtelijk gerommel.

Groet,
Hetty

Begin forwarded message:

Ik heb het volgende artikel van Trouw gelezen dat ik graag wil delen: Grapperhaus en Halsema ruziën over Dam-protest

Grapperhaus en Halsema ruziën over Dam-protest
demonstratie - Minister Grapperhaus is het niet eens met burgemeester Halsema: ruggespraak over de aanpak was er niet.
Grapperhaus en Halsema ruziën over Dam-protest <https://digitalekrant.trouw.nl/trouw/961/article/1148755/3/2/render/?token=a85714dfe71c724a402169185fe043ee>