<Fair City Amsterdam> Fwd: Something for the week-end ...

Natuurbescherming ZO natuurbeschermingzo at xs4all.nl
Sat Jun 27 18:45:24 CEST 2020

Subject: Re: <Fair City Amsterdam> Something for the week-end ...
Date: 27 June 2020 at 18:33:45 GMT+2
To: Patrice Riemens <patrice at xs4all.nl>

The future ligt in de virtual reality, Patrice.
http://www.heliam.net/Stichting/natuurbeschermingzo/blog/festival-uploads.html <http://www.heliam.net/Stichting/natuurbeschermingzo/blog/festival-uploads.html>

In 1984 kondigde Huxley al de feelies aan. Movies en feelies en je hoeft er niet voor naar een bioscoop. Hetzelfde geldt voor festvals. Mensen hebben geen behoefte meer aan werkelijkheid, aan natuur, maar aan een simulacrum, een surrogaat van de werkelijkheid en de natuur dat werkelijker en stukken mooier is dan de wereld zelf (= armoede, virussen), de natuur (= eikenprocessierupsen, teken, poepvogels, tsunami’s, enz.), muziek is allang ingeblikt. Zie Debord, Baudrillard, Eco. Natuur? Die film heb ik al gezien. When you’ve seen one flower, you’ve seen them all. Voor een typisch hollands stadje kan men naar Japan toch.

Met z’n allen de hokjes in, VR bril op, geurtje erbij, een basslet (voor de trillingen van de bassen), soma en je bent klaar. Festivals kunnen zo weer georganiseerd worden. Waar wacht men op? En natuurlijk wel een heel groot plein vrijhouden voor de alternatievelingen die nog steeds willen knuffelen. Snuff-knuffelen kan een hit worden.

En die cruises, wat stellen die in de werkelijkheid nog voor, een middagje A’dam, dan een paar uur Rotterdam, Hamburg, en dan naar Bermuda. Kan ook allemaal digitaal ingeblikt worden.
Het is nog een station te ver voor Lakeview, maar veel hard- en software is er al.

Natuurlijk enkel voor diegenen die het kunnen betalen, en er zijn nog steeds klassen, net als voor Lakeview. Het aantal GB dat je ter beschikking krijgt moet ergens mee betaald worden.

Ons geld is sowieso al bijna geheel virtueel. En kunst, ai ai wee wee, is ook niet meer voor thuis aan de muur.

Ik ben toch blij dat deze lente in mijn tuintje een koolmeesje uit het ei gekropen is. Die heeft daar helemaal geen weet van. Heerlijk toch.
De hele lente heb ik iedere dag een spechten familie pa, ma en na enige tijd ook de kleine in mijn tuin gehad. Niet verder vertellen, hoor.

Groet,
Hetty