<Fair City Amsterdam> fair europa

Patrice Riemens patrice at xs4all.nl
Mon Mar 30 23:22:28 CEST 2020

On 2020-03-30 22:34, Bart Klaar wrote:
> ter info, ik kon em jullie niet onthouden
> https://www.hpdetijd.nl/columns/nederland-maakt-europa-kapot/?share_code=ZYmxpCD3cS5M&fbclid=IwAR1VC22ZAKunrQl3QRrts-TcxGseYZBPv5eCPjgi36ZNKWeIgVWYNX-MblY

Bedankt Bart,

Geruchten hadden mij bereikt over het schandalig bizaar (of bizaar
schandalig, zo u wilt, maar da's de 'range' ...) optreden van de CDAer
die nu voor Dijsselbloem 2.0 speelt, maar ILP zet de punten fraai op de
i's.

Italie mag zijn zegeningen tellen met een premier (heet in het Italiaans
'voorzitter van de raad') zoals Giuseppe Conte - en dan te bedenken dat
Matteo Salvini hem indertijd naar voren had geschoven met het idee dat
ie een saaie ambtenaartje was die wel naar zijn pijpen zou dansen. Het
werd zijn ondergang. 'Wij' zijn ook gezegen met een president van de
republiek die zo ongeveer het exacte omgekeerde van de clown die voor
eerste man in de V.S. doorgaat. Je hoeft geen Italiaans te begrijpen om
het verschil in stijl en toonzetting te proeven:

https://sport.sky.it/altro/2020/03/27/mattarella-discorso-coronavirus-oggi

Het leven in Italie is hard, maar ik ben zeker dat ILP liever daar
geconfineerd zit dan te mogen blijven rondlopen (schijnt nog te kunnen)
in het van god en gebod losgeslagen Nederland.

Ciao Ciao,
Kia Kaha!
p+2D!