<Fair City Amsterdam> Wooninfo: vandaag 4 september ontruiming in de Tetterodegebouw wegens vrije mening

Patrice Riemens patrice at xs4all.nl
Sat Sep 5 10:39:16 CEST 2020

On 2020-09-05 00:51, abraham vega wrote:
> Inderdaad Hetty, op last van het bestuur van Vereniging Ruimschoots,
> de oude krakers zelf dus. Zeer merkwaardig.
>  Morgen stuur ik een paar documenten met uitgebreide uitleg van Hans
> z'n advocaat (nu ben ik te moe om dat te doen)
>
>  Groet,
>  Abraham
>
> -------------------------

Ola,

Nee hoor, niks bijzonder, heb ik vaker meegemaakt (niet zelf, maar ik
ben dan ook nooit meer dan een perifere kraker/activist enz. geweest
...)

De vriendelijke analyze is dat tijden veranderen, en omstandigheden, en
daarmee de mensen en hun verhouding met elkaar.

De pessimistische is dat lieden in een machtspositie per definitie er
slechter van worden en in naam van 'de realiteit' hun oude idealen laten
varen.

>  Hieronder een link naar een artikel van Wooninfo. Het gaat over een
> bijzonder en unieke juridisch precedent met mogelijke rampzalige
> consequenties voor toekomstige rechtspraken. Lees en huiver.

  artikel nu toch gelezen. Best wel opmerkelijk idd. Maar het leven voor
de 72 jarige bewoner in het pand lijkt me nu ook geen pretje. 'Omwonen'
lijkt me de beste oplossing. Overigens: bij zware verdenkingen, en
beschuldigingen kan je beter niet als individu te keer gaan - dat
verlies je per definitie, en je brengt jezelf meestal zware mentale
schade toe - heb ik ook meegemaakt, en gelukkig niet zelf.

Nare zaak, maar, wederom, niet echt zo ongewoon ...

Ciao Ciao, stay well & take care!
p+2D!