<Fair City Amsterdam> Wooninfo artikel: vandaag 4 september ontruiming in de Tetterodegebouw wegens vrije mening

abraham vega abrahamsash at hotmail.com
Fri Sep 4 16:33:23 CEST 2020

Beste mensen,

Zoals jullie me kennen, ik hou me bezig met politieke kwesties dat betrekking hebben met de verzorgingsstaat zoals sociale volkshuisvesting en armoedebeleid maar ook met onze grondrechten en burgerrechten. Normaliter stuur ik weinig mails, maar de laatste tijd vanwege de Spoedwet en in dit specifieke geval van ontruiming doe ik het wel, daarom deze mail.

Vandaag 4 september werd Hans de Jonge (72 jaar oud) door de deurwaarde ontruimd uit zijn woning in de Tetterodegebouw (ja, de ouwe krakers gebouw) wegens zijn activisme en mening. Opvallend is dat het ontruimingsverzoek is in gang gezet door de Vereniging Ruimschoots, in andere worden het bestuur van de ouwe krakers zelf.
Als ik goed begrepen heb hij is een van de oorspronkelijke krakers en zelf medebestuurder van het gebouw geweest.
Hieronder een link naar een artikel van Wooninfo. Het gaat over een bijzonder en unieke juridisch precedent met mogelijke rampzalige consequenties voor toekomstige rechtspraken. Lees en huiver.

Vrije meningsuiting?
https://www.wooninfo.nl/nieuws/2020/09/woning-kwijt-wegens-vrije-meningsuiting/

Groeten,
Abraham