<Fair City Amsterdam> Astro vrijplaats op Stenen Hoofd

Patrice Riemens patrice at xs4all.nl
Wed Jan 13 17:07:51 CET 2021

On 2021-01-11 23:45, maik ter Veer wrote:
> Hey Faircity,
>
> Een mooi bericht in het Parool vandaag..
>
> https://www.parool.nl/kunst-media/astrologische-lichtkunst-op-het-stenen-hoofd~b5118109/
>

> Hgroets,
>
> Maik

Bedankt Maaik, Prachtig projekt en mooi artikel!

Fibonacci was de eerste grote promotor van de 'Arabische cijfers', de
cijfers die wij nu kennen en gebruiken, in Europa. Het belang van deze
Arabische bijdrage aan de wereldkennis is moeilijk te overschatten
(probeer anders es XIV met LXVIII te vermenigvuldigen!)

Aan de Silo heb ik fijne herinneringen, de Silocafe was mijn stamkroeg
(de Poolse Bison Vodka werd in limonadeglazen gechonken - voor Fl 1,50.
Ik heb het genoegen gehad, op basis van huisruil (!), 3 weken erin te
wonen, op de bovenste verdieping - prachtig uitzicht op voorbijgaande
schepen. Iets minder succesvol was mijn - zeer korte - 'carriere' als
kok in de Silocafe: de 'dictatortje van de Silo' believde mijn menu niet
en verdacht mij van onvegetarisme. Radio Patapoe had er ook z'n studio
(en zender?) boven in een toren waarvan het trappenhuis door een vele
centimenter dikke laag van duivenpoep bedekt was. Het spul schijnt
extreem kankerverwekkend te zijn ...

Those were the days ...

Ciao Ciao, p+7D!