<Fair City Amsterdam> huurcommissie

patrice riemens patrice at xs4all.nl
Sun Oct 24 16:00:33 CEST 2021

> On 10/24/2021 12:47 PM alidada at dds.nl wrote:
>

>‘Huurders dupe van nieuwe werkwijze Huurcommissie’
> Sociale huur Sinds eind 2020 worden meer geschillen schriftelijk afgedaan. Kwetsbare huurders zouden de dupe zijn van onterechte uitspraken.

Tsja, en dan zwijgen(?) over het feit dat dit 'afslanken'/'efficienter maken' maken vd huurcommissies opzettelijk (regerings)beleid is. Van rechts, maar ook van links. Onder het mom van bezuinigingen. Die zijn eventueel mooi meegenomen maar niet de hoofdzaak. Het is puur klassenstrijd, de echte klassenstrijd wel te verstaan: de nimmer aflatende oorlog van de rijken tegen de armen. Cf ook: het afbouwen vd rechtsbijstand, van de sociale hulpverlening en ga zo maar door.

Ik suggereer het volgend onderzoek voor Investico: hoe de optie rechtstreekse betaling vd huursubsidie (nu 'toeslag') door de overheid aan de veruurders werd afgeschaft om de huurders 'eigen verantwoordelijkheid' bij te brengen, dewelke, reeds opgezadeld met schulden en behoeften het lieten afweten, met ellende en huisuitzettingen ten gevolg.

Ciao Ciao, p+7D!