<Fair City Amsterdam> PS: Bestuursrecht

patrice riemens patrice at xs4all.nl
Tue Feb 8 15:24:12 CET 2022

De ondergans, cq 'het verraad' vd sociaal democratie (aan de arbeidersklasse, die zg verdwenen was, en dat door André Gorz in een prachtig boek beschreven is, 'Adieu à la classe ouvrière') is een verhaal apart. het werkt nog steeds door, en daar kan ik in Il Manifesto leuke verhalen over lezen onder de vaste titel 'democrac' (het gaat dan wel meestal over de Italiaanse Tony-kloon Matteo Renzi, grote vriend van Mohamed Bin Salman  van Saudi-Arabie)

Wat Nederland betreft heb ik uit persoonlijke ervaring dat de beste vertegenwoordigers van het Calvanisme, kwa bestuurscultuur, in de hogere  PvdA kringen te vinden zijn.

Ciao Ciao, p+7D!

PS voor fijnproevers een ander verhaal over NL regentesk bestuur, wel een var-van-mijn-bed-verhaal, maar leuk typerend:

https://javapost.nl/2011/05/30/potentieel-staatsgevaarlijk/

als je haast hebt, kan je je kwa sfeer beperken tot de laatste twee paragrafen!