<Fair City Amsterdam> Cody H interview in Follow the Money

patrice riemens patrice at xs4all.nl
Sun Feb 13 16:43:19 CET 2022

Hoi Hetty en allen,

Natuurlijk heb je individuele gevallen waarin particuliere huiseigenaarschap in de stad beter uitkomt, zoals in jouw geval dus. Maar jij hebt ook gekocht in een tijd dat huizen er waren om in te wonen, en niet al dan niet primair als 'financial assets' werden gezien. En er ook vormen van overheidsbijdrage waren om 'normale' eigenaarschap mogelijk te maken voor mensen die niet sociale huurders wilden of konden worden, de fameuze 'premie woningen'
https://nl.wikipedia.org/wiki/Premiewoning

Ik zou dus nooit die vorm van huiseigenaarschap willen verbieden, maar zou het ok zeker niet willen bevorderen, en zeker niet op de manier waarop het nu plaats vindt.

Ciao Ciao, p+7D!