<Fair City Amsterdam> Rancune

Natuurbescherming ZO natuurbeschermingzo at xs4all.nl
Sun Jan 16 15:43:00 CET 2022

Vanmiddag zag ik een gesprek met Bas Heijne in Buitenhof. Na de voorgaande discussies over de maatschappelijke ontwikkelingen inzake Corona en een gesprek met een NATO-bons, vond ik dit zeer verhelderend.
Rancune, dat verklaart veel.

https://www.vpro.nl/buitenhof/lees/in-de-uitzending/2022/16-januari.html <https://www.vpro.nl/buitenhof/lees/in-de-uitzending/2022/16-januari.html>

Het oorspronkelijke boekje waar Heijne het over had kun je gratis downloaden:

https://www.dbnl.nl/titels/titel.php?id=braa002nati01 <https://www.dbnl.nl/titels/titel.php?id=braa002nati01>

Dat rancune ook overwonnen kan worden geeft Michel Houellebecq, Welbek dus, al aan in zijn nieuwste boek ‘anéantir’.
Anéantir is een woord dat sterker is dan détruire of annihiler, totaal vernietigen, tot het niets herleiden.
Dit is een heel andere Welbek.

Groet,
Hetty