<Fair City Amsterdam> Demonstratie Groene Revolutie

Natuurbescherming ZO natuurbeschermingzo at xs4all.nl
Wed Jan 26 22:40:58 CET 2022

Inderdaad, Patrice. Ook dit jaar kunnen we nog genieten van een herstellende natuur na jaren festivals in het NNN.
De burgemeester heeft aan de raad net een voortgangsbrief gestuurd. Zie bijlage.

Zij maakt zich wel druk om de Europese dienstenrichtlijn die voorschrijft dat de toegang voor ondernemers niet onnodig beperkt mag worden. Maar zij maakt zich niet druk om het Verdrag van Aarhus, dat voorschrijft dat burgers belanghebbenden zijn inzake natuur en milieu en niet belemmerd mogen worden qua inspraak, informatie en gang naar de rechter.
Zij heeft de bestuursrechtbank een beroep van mij gebaseerd op dit verdrag net laten afwijzen. Zij had een besluit over een evenement bewust achtergehouden, waardoor een gewoon beroep niet meteen mogelijk was, zodat daarvoor een 'direct beroep' nodig was, d.w.z. een beroep wegens het uitblijven van een besluit, en toen was nog een ingebrekestelling nodig en meerdere aanmaningen tot betaling van een dwangsom. Als dat geen belemmering is volgens het Verdrag van Aarhus, dan weet ik het niet meer.
Kan allemaal in A’dam.
Zowat alle parkenverenigingen, tuinparken e.d. liggen in de clinch met dit college.

Groet,
Hetty