<Fair City Amsterdam> Beleid van het college

Natuurbescherming ZO natuurbeschermingzo at xs4all.nl
Thu Jan 27 12:43:34 CET 2022

Ja, en dat is erg jammer, het is een verkrampt beleid waarbij de uitvoerende macht zich opstelt als de wetgevende macht (met een stukje anarchie dat nog is overgebleven uit de oppositietijd) en burgers ziet als vervelende lastposten.

Natuur bijvoorbeeld is het laatste bastion dat nog over is na de marktwerking van de neoliberale economie, dat wordt nu ook vermarkt o.a. door festivalmultinationals. Natuurgebieden staan voor gratis gezondheid, zuivere lucht, verkoeling, waterberging, heerlijk wandelen en fietsen, allemaal gratis en veilig totdat door meer commercie en reuring samen met gebrek aan toezicht en handhaving, ook daar de verloedering begint.

Onmacht van onze besturen tegen ondernemingen, dus gaan ze de bewoners een wortel voorhangen met kaboutergroen, stoepgroen, gevelgroen, terwijl de grote ondernemingen voor een appel en een ei een stuk natuur mogen afsluiten voor miljoenenwinsten.
Het is vreemd dat een bedrijf in handen van de provincie, Recreatie Noord-Holland NV, jawel NV (de aandelen staan in de verkoop nu), samen de recreatieschappen wel openbare ruimte mogen verhuren, maar daar niet zelf een festival mogen organiseren waarmee ze meteen zelf miljoenen zouden opstrijken voor het betalen van het groenbeheer en onderhoud.

Links graaft zijn eigen ondergang en juist nu hebben we ze meer dan ooit nodig. Heel, heel erg jammer.

Hetty

On 27 Jan 2022, at 11:16, patrice riemens <patrice at xs4all.nl> wrote:

Aloha,
> On 01/27/2022 10:57 AM Natuurbescherming ZO <natuurbeschermingzo at xs4all.nl> wrote:
>

> Het beleid van het huidige college zou ‘groen en democratisch’ moeten zijn volgens eigen zeggen van de coalitiepartijen.
> Maar daar valt weinig van te zien.

Dit is volgens mij het gevolg van een politiek besturing proces dat,  m.i. (te) weinig bestudeerd is, een proces dat het 'afwegen van belangen' inhoudt, belangen die vaak volstrekt onverenigbaar zijn, bv 'natuur' en 'commercie'. Na afweging, kan men met een strak gezicht en schoon geweten beweren dat, alhoewel men ruimhartig het ene aanhangt, men niets anders kon doen dan het andere te besluiten.
En dat (vrijwel) elke keer weer, en we modderen voort ...
Het is iets waar de linkse politiek heel erg aan lijdt. het gaat ook, per definitie wellicht, gepaard met de kronkels en chicanes die Hetty beschrijft.

Ciaoui, p+7D!