<m2m-nl> Help FREE AHMED ISA

Jo van der Spek M2M jo at xs4all.nl
Thu Jul 30 14:49:25 CEST 2009

[met excuus voor ev. dubbels]

Beste mensen,

ik wil een persoonlijk beroep op jullie doen om onze Campagne Free Ahmed Isa
te helpen.
Het hoger beroep tegen Ahmed Isa begint over 10 dagen, van 10 tot en met 14
augustus.
De Campagne daaromheen, die uitnodigt tot kritisch waarnemen en tot
solidariteit met mishandelde migranten, heeft geld nodig.

M2M en All Included hebben kunstenaars, onderzoekers, activisten en andere
"Schiphol People" enthousiast gekregen om bijna helemaal onbetaald een
indrukwekkende omlijsting van het proces te verzorgen (zie onder). Ik doe
van harte een beroep op jullie allemaal om (ook/nog) een duit in het zakje
te doen. Het streven is dat 100 mensen 25 Euro overmaken, zodat we de
materiaalkosten kunnen dekken en de vrijwillige medewerkers een
onkostenvergoeding kunnen geven.
(zie onderaan voor de nummers). In ruil voor je bijdrage krijg je een
kaartje voor de theatervoorstelling "Schipholbrand(t) door".
Ik vraag jullie allen om zelf een duit in het zakje te doen en/of in je
kennissenkring te lobbyen.
Onze ambassadeur Julien Haffmans is zo tof geweest om een mooie bedelbrief
op te stellen. Die kan ik je toemailen, na een mailtje van jou naar
m2m at streamtime.org

Je kunt hem ook doorsturen (met je eigen naam eronder).
Dat helpt.

Hartelijk dank!

Jo van der Spek
tel. 0624148872

Het programma van de tweede week van de Campagne Free Ahmed Isa staat op de
campagne site

http://www.vertrokkengezichten.net..

De poster wordt vandaag (donderdag) gedrukt door de Raddraaier.
Die kun je ook bij ons bestellen of downloaden van de site.

RADIOVERSLAG

Op http://m2m.streamtime.org doen we live verslag van het proces.

BEELDEND

VJ's Lars Berg en Rene te Riele zijn in de slag met beeldmateriaal om een
vette clip op het Paleis van Justitie te beamen. (ws. donderdagavond 13
augustus).
Teun Castelein broedt op een verrassing op Schiphol Oost, dan wel
Madurodam....
Tjebbe van Tijen maakt een nieuw werk van beelden over migratie geprint op
transparant doek in de vorm van een op te hijsen zeil.

THEATER

De theatervoorstelling "Schipholbrand(t) door"  van Saleh Hassan Faris,
Caspar Nieuwehuis en Ben Melis en Jetty Mathurin, staat op de kalender voor
15 september (Brakke Grond) en als prelude van de herdenking op 23 en 24
Oktober (Frascati).
Er zijn al twee kaartjes verkocht voor 11 Euro!

PUBLIKATIES

Filosoof Ernst van den Hemel schrijft een filosofisch artikel waarin het
probleeem van de Schipholbrand wordt uitgediept: waarom is het systeem zo in
verlegenheid geraakt door deze ramp? Tot welke ongemakkelijke conclusies
dwingt dit? (Hou de NRC, Trouw en Groene in de gaten!) Willem van Weelden
komt in aansluiting daarop met een essay, waarin de mogelijke consequenties
voor systeem en samenleving worden geschetst. Beide essays vormen de basis
van het "Illegaal Tribunaal" dat we half oktober plannen.

IN DE MEDIA

Het proces zal de nodige aandacht van de media krijgen. M2M Radio produceert
voor de NPS Radio een serie van vier portretten van overlevenden die worden
uitgezonden op vrijdag 7 augustus en tijdens de procesdagen 10,11 en 12
augustus (Dichtbij Nederland, Radio 5, 22 uur).

STORT!

Let op: de nieuwe bankrekening van St. M2M: 390271918 (Triodosbank). Ook de
gegevens op de site zijn bijgewerkt.
http://m2m.streamtime.org/index.php/contact

Voor de fondsenwerving heb ik een stuk gemaakt over M2M en de Schiphol
People, dat goed lijkt uit te pakken. Kun je ook gewoon  doorsturen.
Dan graag een mailtje naar: m2m at streamtime.org

Voor donaties voor de Campagne is ook de rekening van All Included open:
ING 4864527  "All Included" Amsterdam, ovv Free Ahmed Isa