<m2m-nl> aktie op 27 maart

fritstk at antenna.nl fritstk at antenna.nl
Sun May 17 21:24:56 CEST 2009

Dag Joke, Dag Jo,
Hier is Frits ter Kuile van de wakes bij het cellencomplex op Schiphol Oost. Vrijdag
27 maart was er een Aktie bij de boten in Zaandam. Iemand vroeg mij om jullie het
volgende te melden:
De mensen zaten tot 13 uur op cel.
Er mochten geen advocaten naar binnen voor hun afspraken.
Ook het bezoek van familie of vrienden ging niet door.
Afspraken in het ziekenhuis gingen ook niet door.
Zelfs de commissie van toezicht mocht er niet in!
Sommige gevangenen vonden het geweldig, deze steun van buiten.
Anderen vloekten omdat ze niet naar hun naar hun advocaat of bezoek of dokter
konden en  weer weken moesten wachten op een nieuwe afspraak. Of omdat ze
gewoon niet op cel wilden zitten maar buiten voetballen.
Het zou overwegenswaard zijn om acties in het weekend te doen of na 16.30 uur op
weekdagen want ieder die dan naar ´t ziekenhuis mocht of bezoek van familie of
advocaten verwachtte, heeft ´t dan gehad en ´t luchten is ook voorbij en dan hebben
hoogstens de mensen die nog niet terug zijn van het ziekenhuis of ambassade of
andere afspraak pech dat ze in het busje moeten wachten tot de aktie over is, maar
kunnen alle bezoeken en luchten wel doorgaan.
Mij werd gevraagd om dat aan jullie door te geven!
Vrede en alle Goeds,
Frits