<Fair City Amsterdam> kaart Amsterdam van verkiezingen

Patrice Riemens patrice at xs4all.nl
Wed Mar 27 09:36:04 CET 2019

On 2019-03-27 08:35, Bart Klaar wrote:
> https://maps.amsterdam.nl/provincialestaten2019/
>
> ter info,
> kaart van verkiezingen en kaart van huizenprijzen.
> is er enige relatie?

Nee, of liever gezegd, wat de VVD betreft wisten we al dat Zuid de rijke
wijk is. Of zou de 'Groene golf' ook overeenkomen met gentrificatie?
Opmerkelijk vind ik het PvdA 'overwicht' in West: nog steeds een
'arbeiderswijk' of is het 'ethnisch' verklaarbaar? ("Turken stemmen
traditioneel PvdA")

Enyvej, 'grootste partij' betekent niet veel in het erg gefragmenteerde
NL politieke landschap. In een Britse context bv. zou het meer
betekenen.

Doewie, p+2D!
(geen idee hoe het in Oslo zit - behalve dat West Oslo = rijk, Oost Oslo
= arm - lees maar Jo Nesbo)
(Ik zit in Oost Oslo, arm maar gesellie)