<Fair City Amsterdam> Geen AIR- of FAIR-BNB

Boudewijn Rückert boudo.amsterdam at gmail.com
Wed May 1 11:21:38 CEST 2019

Ik ben tegen Airbnb en vooralsnog ook tegen iets als Fairbnb.

In Nederland is bnb alleen voorbehouden aan eigenaren van woningen. Huurders mogen dat niet en lopen risico hun huis uitgezet te worden. Woningcorporaties zetten inmiddels vol de aanval in op hun huurders. Gesteld wordt dat tussen de 10-20% fraudeert. Stadsgeograaf Cody Hochsenbach noemt dit percentage speculatief. De VVD, onder leiding van kamerlid Daniel Koerhuis, heeft dit opgepakt om sociale huur te framen: een sociale huurder is voor hem iemand die huurkorting krijgt en geld wil verdienen aan zijn woning. Dat laatste is fraude. Daar weet de VVD natuurlijk alles van.

Bnb zorgt voor tweedeling, of het nu Air- of Fair- is.

Boudewijn

www.boudewijnruckert.nl

06 44352848