<Fair City Amsterdam> Vredichten als DOEL- dwangmatig denken in aantallen en het concept van de compacte stad- Fair City Amsterdam> Inspraak Groenvisie

Bart Klaar burospelen at gmail.com
Sat May 16 09:59:36 CEST 2020

beste Hetty, beste Allen

Hoe gaat het? Hier een kort bericht vanuit antwerpen.
Ik heb wel enkele vragen over de groenvisie. en die zijn essentieel..

Waar ik me over blijf verbazen is de notie van geen geld hebben...
De komende tijd staat er bijzonder veel DRUK op de stad.
Niet alleen is er de waan van woningnood, er moeten 150.000 huizen worden
bijgebouwd in amsterdam en de regio..
Ik denk dat die bouwopgave -alleen maar in aantallen- zelf het probleem is.
Er is grote vraag naar goedkopen en betaalbare woningen, niet aan
appartementen van 5 ton!

Ook de druk op de bestaande stad zal enorm toenemen door het verdichten in
de bestaande gebieden.
Hierbij gaat er groene ruimte worden 'geofferd' voor het doel van
woningbouw -in hogere segment- en verdichting.
Je ziet het al lang in discussies rond het IJPlein, waar sociale woningbouw
en groene ruimte ter discussie staat.

Deze kern in deze kwesties- er is veel meer, denk aan Lutkemeer- staan
HAAKS op alle goede (groene) voornemens.
Zeker als er dan geen geld wordt vrijgemaakt, dan is het boterzacht
allemaal.

Het hebben van een visie is goed en nodig, maar als die visie niet concreet
wordt, er geen gereedschap is om uit te voeren... dan wordt ik er heel erg
weeeig van... ik krijg een onbestemd gevoel van onrust en kleine woede.

Waarom staan die intenties zo haaks op de werkelijkheid wat er zich
voltrekt in de stad?
In het betsuursakkoord zijn er allemaal dingen benoemd en helder
opgeschreven en we gaan gewoon niet zien dat er naar gehandeld wordt.
Zo ook met groen. hetty wat vindt je er zelf van?
Ben je toch ook positief over deze ontwikkeling?
met groet! Bart

--
Buro Spelen

Bart Stuart en Klaar van der Lippe
+31(0)6 36188407

- - - - - - - -
Websites: www.burospelen.com /  www.burospelenblog.nl/
Office/studio NDSM-plein 76  1033 WB Amsterdam
Post: muurbloemstraat 8 hs 1031 TT Amsterdam
BTW (VAT) no. NL147245217B01

To live a creative life, we must lose our fear of being wrong. - Joseph
Chilton Pearce