<Fair City Amsterdam> stadsdeelcommissies

El alidada at dds.nl
Wed Nov 22 18:17:36 CET 2017

wijkcentrum d oude stad organiseert info avonden over de bestuurlijke
reorganisatie van de gemeente Amsterdam in 2018 en de mogelijkheid van
deelname aan zg. stadsdeelcommissies (pseudo-democratie??) door
buurtbewoners en organisaties.

sorry als jullie de nieuwsbrief zelf al hebben ontvangen, maar dit leek
me nogal relevant. (Ik kan zelf niet naar de vergadering komen op
woensdagen, donderdags alleen de tweede helft van de maand)

Beste bewoners,

Het bestuur van het Wijkcentrum d'Oude Stadt wil uw aandacht vestigen op
het volgende:

 1. U kunt nog een reactie geven op de *gebiedsplannen* tot donderdag 23
    november 12:00 uur. Zie:
    http://www.oudestadt.nl/inspraak-gebiedsplannen/
    <http://www.oudestadt.nl/wp-admin/admin-ajax.php?action=knewsTrack&t=5f72dbc1_a3618e8f539916cf>

 2. Zondagmiddag 26 november: Een *Herfstmarkt in de Boomsspijker*,
    Recht Boomssloot 52, gericht op bewoners van stadsdeel centrum en
    onder het motto "De kunst van uitkomen met je inkomen". Verenig het
    nuttige met het aangename. Zie:
    http://www.oudestadt.nl/uitkomen-met-je-inkomen/
    <http://www.oudestadt.nl/wp-admin/admin-ajax.php?action=knewsTrack&t=5f72dbc1_637cf9d111f2c9c2>

 3. Een paar bijeenkomsten over het *nieuw bestuurlijk stelsel*: In
    maart 2018 kiezen we niet alleen de gemeenteraad maar ook een
    stadsdeelcommissie: kandidaat- volksvertegenwoordigers in uw
    stadsdeel. U zult kunnen stemmen op politieke partijen, maar ook op
    bewoners die zich kandidaat stellen. Of verenigingen/stichtingen die
    met een kandidatenlijst komen.

    Het gaat ons allemaal aan:
    Wat houdt het allemaal in? Wat doet zo'n commissie? Waarover neemt
    die beslissingen? Of is het alleen maar een praatclub? Op wie zal ik
    kunnen stemmen behalve politieke partijen? Hoe kan ik mij kandidaat
    stellen? Wat schuift het? Hoeveel tijd gaat het me kosten? Hoe kan
    mijn vereniging zich kandidaat stellen?
    Kom met uw vragen (en/of om te luisteren en mee te praten) naar de
    bijeenkomsten die bij ons zijn aangemeld:

  * 23 november, 20.15 uur (inloop vanaf 19.30 uur) in Zaal 100, De
    Wittenstraat 100 (Staatsliedenbuurt): een debat over de vraag of dit
    stelsel wel werkbaar is. Georganiseerd door enkele
    buurtjournalisten. Het debat zal worden gevoerd door activisten,
    buurtpolitici en kandidaten. Er zullen opnames gemaakt worden voor
    het SALTO-televisieprogramma KNOOPPUNT.

  * 27 november, 20:15 uur in de Witte Boei, Kleine Wittenburgerstraat
    2011: bewonersbijeenkomst georganiseerd door Buurtorganisatie 1018.
    Klik *HIER*
    <http://www.oudestadt.nl/wp-admin/admin-ajax.php?action=knewsTrack&t=5f72dbc1_a2a2284b8041b2ca>
    voor het programma, en om u eventueel aan te melden.

  * 27 november, 19:00 uur in de Boekmanzaal in het Stadhuis,
    voorlichtingsbijeenkomst door de gemeente voor bewoners *stadsdeel
    centrum*. Om u aan te melden, en voor datum/locatie in andere
    stadsdelen, klik *HIER*
    <http://www.oudestadt.nl/wp-admin/admin-ajax.php?action=knewsTrack&t=5f72dbc1_8b901949b3ed5b50>.
    Voor wat meer gemeente-informatie vooraf: klik *HIER*
    <http://www.oudestadt.nl/wp-admin/admin-ajax.php?action=knewsTrack&t=5f72dbc1_e273b4d6b985d48b>.

Hopend u hiermee van dienst te zijn, en met vriendelijke groet,
Het bestuur van Wijkcentrum d'Oude Stadt

zie ook deze info van de gemeente:

https://www.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/bestuurscommissies/nieuw-bestuurlijk/#_blank

https://www.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/bestuurscommissies/nieuw-bestuurlijk/stadsdeelcommissie/