<Fair City Amsterdam> kosten ADM ontruiming?

Natuurbescherming ZO natuurbeschermingzo at xs4all.nl
Fri Jan 11 12:20:58 CET 2019

Ik vraag me af hoeveel het faciliteren van evenementen van LiveStyle (multinational!) in onze natuurgebieden kost voor de gemeente. Parken worden een ravage, de bodem wordt drassig, natuur en biodiversiteit verdwijnen (ondanks de propaganda dat de stad de ideale habitat is voor fauna).
Onze overheden krijgen steeds meer verantwoordelijkheid vanuit het rijk, maar niet de middelen om iets te doen; de markteconomie overheerst; gentrificaite en stijgende huurprijzen. Dat geldt voor huisvesting, gezondheidszorg (ziekenhuizen gaan failliet zonder dat iemand daar iets aan kan doen), milieu en natuur.
Alle politieke partijen raken gelijkgeschakeld, ze moeten zich aanpassen aan het neoliberaal anarchisme. En wat ze dan uiteindelijk kunnen uitvoeren als ze in een bestuurscoalitie zitten is vrijwel te verwaarlozen. Het verraad der klerken.
De laatste nagel aan de doodskist van de democratie komt nu van GL en SP. Alle instanties die nog controle uitoefenen op de plannen van b&w worden zoveel mogelijk uitgeschakeld, ook de TAC, de Technische Adviescommissie. Zelfs aan professioneel advies hebben b&w geen behoefte; het zit hen in de weg.
Het laatste bastion dat nog niet geprivatiseerd was, was de openbare ruimte, nu voor een grijpstuiver te huur voor festivals. Toegang enkel voor betalende bezoekers.

Met vriendelijke groet,
Hetty Litjens
Stichting Natuurbescherming ZO
http://www.heliam.net/Stichting/natuurbeschermingzo/blog/index.html <http://www.heliam.net/Stichting/natuurbeschermingzo/blog/index.html>

On 2019-01-11 11:28, Bart Klaar wrote:
> no comment:
> https://www.parool.nl/amsterdam/halsema-stemt-in-met-onderzoek-ontruimingskosten~a4619068/

"Burgemeester Femke Halsema is teleurgesteld in de eigenaar van het ADM-terrein."

Inderdaad .. te droevig voor woorden ...

Ondertussen, in Italie: Vanochtend kom ik m'n vriend C op weg naar het opvanghuis van de 60+ 'immigranten' die de gemeente Fiesole huisverst. Hij heeft een heel grote tas bij zich. Ja, zegt hij, het is nu door Salvini de gemeentes verboden om materieele hulp te bieden aan vluchtelingen, buiten de regeringsinstanties om, dus geeft de gemeente mij spullen die ik als particulier er heen breng. dat is -nog- niet verboden.

the winter is coming ...
p+7D!