<Fair City Amsterdam> Venezianizazione tegenhouden ...

Jan jan at disroot.org
Wed May 1 16:48:29 CEST 2019

Leuk: discussie op fc. Dank Patrice!

Feelgood geld aan je vrienden vragen?

Dus als ik het goed begrijp is fairbnb de platformcoop versie van
airbnb. maar verder niets anders? dus het platform trekt geen winst uit
de gemeenschap, maar de potentie voor vermarkting van gastvrijheid
blijft in stand?

In Nederland heb je bijvoorbeeld Vrienden op de Fiets, met een stichting
die een boekje uitgeeft, maar de gasten rekenen direct af met de
gastgevers. De stichting stelt alleen een max bedrag per nacht: 18 euri
pp mits inclusief ontbijt. (die tweede "b"). Gevolg: platform trekt geen
winst uit de gemeenschap, en er is een beperking op vermarkting van
gastvrijheid.

Moet faircity dan niet eerder BeWelcome supporten, of beter (denk:
vliegschaamte) Warmshowers? Die platforms trekken geen winst uit
gemeenschap en vermarkting wordt tegengegaan door de prijs op 0(nix) te
stellen.

Groet,

Jan

https://www.vriendenopdefiets.nl/