<Fair City Amsterdam> Persbericht Ruigoord Openbare Werken 2019

Ruigoord kantoor at ruigoord.nl
Fri Sep 6 17:04:03 CEST 2019

52 jaar na Hoepla: ‘bloot is doodgewoon maar kan wel een vloek zijn’ Amsterdam - Kunstenaar Phil Bloom exposeert op 28 & 29 september in de Grote Schuur in Ruigoord. Ze werd op slag wereldnieuws toen ze in 1967 naakt in het programma Hoepla de krant zat te lezen. ‘Ik zag het meer als een kunstuiting,’ vertelt ze terwijl ze in de weer is met houtskool in haar atelier in de Staatsliedenbuurt in Amsterdam. ‘Het werd een vloek, dat naakte optreden heeft me een groot deel van mijn leven achtervolgd. Ik kreeg nergens meer werk dat is een van deredenen dat ik ben gaan werken in New York, Japan en Lapland.’ De 73- jarige Bloom werkt het liefst heel groot. Op haar meeste schilderijen en tekeningen, soms twee meterhoog, maak je kennis met haar droomwereld. Herten, Mickey Mouse, robots, olifanten, vrouwen en mannen, in een losse, realistische manier geschilderd. Op zaterdag 28 september 13.00 uur opent Barbera Wolfensberger (directeur-Generaal Cultuur en Media op het Ministerie van OCW ) Openbare Werken in De Grote Schuur. Zij is verantwoordelijk voor de directies Erfgoed & Kunsten, Media & Creatieve Industrie en Internationaal Beleid. Ruigoord als levend erfgoed is erg blij met haar medewerking. Tijdens de opening is er een kort, door Anita Janssen gefilmd videoportret van Phil Bloom. Mathilde Santing zingt en er is klassieke muziek van Brendan Jan Walsh. Tijdens OPENBARE WERKEN zijn alle ateliers open van 13.00 - tot 18.00 uur, er is een foto expositie ‘45 jaar Magie in Ruigoord’, gefilmde portretten van Atelierhouders, muziek, de Ruigmarkt (11.00 - 20.00 uur ) & more....   --------------------------------------------

 Noot voor de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met pers at ruigoord.nl anita a.c janssen , via what’s app 0651033484 Beeldmateriaal: Foto Phil Bloom Flyer [Flyer Openbare Werken 2019](https://eds5.mailcamp.nl/url.php?&info=MjhRek1oRnpUUDFJN0JZZXJ6U0l5L2xHZlU4Q2txMnJLNnltRWNhWmtDWXNkVmt5MHJ0VW9OMnRRMlh1dXdxVDNOSjBIV1VZSVcvSlRNK0Fnci9La1Rvc2dCMVIxcDBDeGdIRkNuVWRKV1FmY2NhcThDRlZiMHRwdGJKNnlReVEvUnAxcFo2V1BLVFhaaXYzSFFIU0l6aVJhbXRzemJBbVBmSzd6Nmg0NTFrPQ==&L=6588&F=T)
Klik deze link om u uit te schrijven: https://eds5.mailcamp.nl/unsubscribe.php?info=eGFrRENQQVF0TE45N3hxZFh3MEszVUEwTFo4aWMvSzBINi84Q0ZOOXZEQW9YYVh4dlZDMHFmdmN1ekt2T29ZaWwzZXhFVmc1cXU2WW1hOHdNTHc3a1NHd3U3Y0N4TlozUHFYamNSL0Y0NXAzVVRHSlRoMjNnZ0MzczJONWErVkMwYStrcnVRekI2UkJ0VzM3RVZBa3ArWWdUQ3hKdDRjNzkrTDJrWEJJNitzS2lkU0oxQkRXWTlvdWRVb1BaaTNhUkk1STNhbzJKd0FlYjRnTUpLV0FoL21yTFZBZTVsVC90RWJnbmFEK0hsbU9zdG5DQ0k1WTFURk16eG1OSitBRXgvQUxhTzE1NCthVVVRYW9TOGdmbmlHZlphU1NSdm0zVGM3NkJvbkJoa3M9