<Fair City Amsterdam> De hypocrisie ten top

Natuurbescherming ZO natuurbeschermingzo at xs4all.nl
Mon Sep 9 13:48:20 CEST 2019

De ellende is dat ook elders goede projecten verdwijnen. Onder andere The Colour Kitchen in boerderij Langerlust in stadsdeel Zuidoost, een maatschappelijk project om 'mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt’ een kans te geven. Dat werd ondanks protesten van omwonenden opgeheven, zodat het stadsdeelbestuur weer een nieuw voorstel kon lanceren voor een horecagelegenheid in het vlakbij gelegen Natuurnetwerk Nederland, waar horeca niet thuishoort, het Gaasperpark, waarvoor weer nieuwe infrastructuur nodig is, en als commercieel bedrijf moet werken op basis van het liefst zo groot mogelijke winsten. In Zuidoost dan nog wel! Wij hebben een coalitie van PvdA, GL en SP, maar dat zijn maar bestuurders; het is het college dat bepaalt wat er moet gebeuren. Het zal je maar gebeuren dat je als links bestuurder van een stadsdeel een neoliberaal beleid moet uitvoeren van een ‘groene en democratische’ coalitie in de gemeente.

Met vriendelijke groet,
Hetty Litjens
Stichting Natuurbescherming ZO