<Fair City Amsterdam> Donderdag inspreekbeurt over het kraakbeleid

Menno Grootveld rabotnik at xs4all.nl
Wed Jan 8 23:32:54 CET 2020

Dag allemaal,

Donderdag 9 januari ga ik namens FairCity inspreken bij de commissie
Algemene Zaken van de Amsterdamse gemeenteraad over de brief die Halsema
begin december heeft geschreven over de voorgenomen verscherping van het
kraak- en ontruimingsbeleid. De burgemeester loopt daarmee vooruit op de
wetgeving en geeft impliciet te kennen dat het haar er vooral om te doen
is nieuwe kraakacties van ongedocumenteerden onmiddellijk in de kiem te
smoren. Dit is in lijn met het inhumane en louter op 'law & order'
gebaseerde beleid van Halsema, dat is flagrante strijd is met de
verkiezingsbeloften van GroenLinks bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen.

Het zou leuk zijn als een paar van jullie mij ter plekke kwamen
ondersteunen/bijstaan. Er liggen acht t-shirts klaar met een afbeelding
van Femke met rode fopneus als "Tragische Tante" (naar de stripboeken
van Suske en Wiske) en de tekst "Femke for law & order."

De vergadering van de commissie begint om 13:30 uur in de Stopera. De
inspraakronde is punt 8 op de agenda.

Hartelijke groet en hopelijk tot morgen,

Menno Grootveld