<Fair City Amsterdam> Ondertussen- business as usual...

Patrice Riemens patrice at xs4all.nl
Sun Jul 26 17:15:27 CEST 2020

On 2020-07-25 10:46, Bart Klaar wrote:
> https://www.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/volg-beleid/coalitieakkoord-uitvoeringsagenda/fijne-buurten/omgevingsvisie-0/blog/blog-5/
>
> ter info, met groet. Bart

Aloha,

Vorige week ben ik ff in Alessandria bij Arie (INURA-AMS) op bezoek
geweest, en toen had ik No10 van de glossy - maar wel op
meuleu-verantwoordeluk papier gedrukt - van Pakhuis de Zwijger bijna uit
(ik dacht dat het de laatste uitgave was, maar Arie zei dat ze vrolijk
doorgaan - als iemand de collectie na no10 heeft hou ik me aanbevolen
bij as bezoek aan NL in spetember ...).

Die lektuur was bedoeld om de vraag te beantwoorden wat de
aantrekkingskracht van dergelijke literatuur is - waartoe het
'visionair' stuk dat Bart opstuurde ook toe behoort. Bestuurlijke en
para-bestuurlijke (a la PkdZw) vrijwielvliegerij? Feelgood opwekking?
Circulaire Public Relations? Dienstpleging aan het 'Prinzip Hoffnung'?
(ik heb daar kekke dizkuzzies met de CSO over gehad). Ik weet het
allemaal niet, en Arie ook niet, dwz, los van de voor de hand liggende,
en dus niet diepgaand genoeg redenen. Jullie?

Ik blijf het fascinerend vinden. Maar een ding is duidelijk: het is heel
erg moeilijk met die mensen te praten, je zit op totaal verschillende
golflengtes. Het enige dat ik kan bedenken brengt mij terug aan mijn
eerder leven als onderzoeker van het 'ontwikkelings' gebeuren (in de zg
'3e Wereld') Op 'n blauwe maandag kwam er een staats secretaris die
verklaarde dat 'hulp' niet bedoeld was als werkverschaffing voor
afgestudeerden in exotische disciplines (antropologie en de zulks).  Erg
bot, maar hij had wel gelijk. Zo is het misschien ook gesteld met de
PKdZW sien: ze hebben een niche gevonden en voelen zich daar blij bij.

Ciao Ciao, p+7D!
  ,