<Fair City Amsterdam> Groenplannen van wethouder Ivens

Menno Grootveld rabotnik at xs4all.nl
Wed May 13 13:21:33 CEST 2020

Dag allemaal,

Wethouder Ivens heeft vandaag zijn plannen voor een 'groene stad' in
2050 ontvouwd. Voorlopig is er geen geld door de coronacrisis en alle
bomen die de afgelopen jaren zijn omgehakt en vervangen moeten worden.
Maar Ivens heeft volgens Het Parool wél een antwoord op de
klimaatactivisten die in plaats van deze toekomstvisie zouden zien dat
de Lutkemeerpolder onbebouwd blijft. Het stadsbestuur wil oude afspraken
met de projectontwikkelaar nakomen, zegt Ivens. "Ik wil niet blijven
hangen in een discussie over iets wat niet kan. Dan kijk ik liever wat
wel kan."

Dit is in een notendop wat het probleem is met het huidige stadsbestuur.
Ze spiegelen ons allemaal prachtige vergezichten voor (2050!) waar
vermoedelijk niet veel van terechtkomt, en blijven vervolgens doodleuk
volharden in de afbraak van wat er al IS.

Volgende week staan er acties op het programma in het kader van Shell
Must Fall. Ik denk dat het zo langzamerhand tijd is voor een actie Ivens
Must Fall, of beter nog: dit waardeloze college van B&W moet vallen!

Groet,

Menno