<Fair City Amsterdam> een stad als beleggings portefeuille?

Patrice Riemens patrice at xs4all.nl
Tue May 26 20:02:16 CEST 2020

On 2020-05-26 10:40, Natuurbescherming ZO wrote:
> Zou het helpen als de WOZ-waarde beter in de hand gehouden wordt door
> de gemeente? Dan wordt er m.i. minder gespeculeerd.

Nou zeg je me wat. Heb de WOZ waarde van mijn vml woning gecheckt op de
site die Jan aangaf. Die ging tussen 2015 en 2019 van 182,5K naar 309K!
De woning die daarvoor had, in de Dapperbuurt, betrok ik nieuw, als
stadsvernieuwing urgent, in de laat 80's, heeft de zelfde salto gemaakt,
naar 305K in 2019. Wij mochten toen een kijkje nemen bij de aflevering
van de flats. Ik vroeg aan de aannemer wat die flat waard zou zijn als
ie op de vrije markt zou worden verkocht. Het antwoord: 130 duizend
gulden. Bijna 6 maal over de kop dus. Da's nog eens wat ik noem 'assets
inflation'!
Waaaoowww!
p+2D!