<Fair City Amsterdam> PS een stad als beleggings portefeuille?

Patrice Riemens patrice at xs4all.nl
Tue May 26 20:18:53 CEST 2020

On 2020-05-26 20:02, Patrice Riemens wrote:

> Nou zeg je me wat. Heb de WOZ waarde van mijn vml woning gecheckt op
> de site die Jan aangaf. Die ging tussen 2015 en 2019 van 182,5K naar
> 309K!  De woning die daarvoor had, in de Dapperbuurt, betrok ik nieuw,
> als stadsvernieuwing urgent, in de laat 80's, heeft de zelfde salto
> gemaakt, naar 305K in 2019. Wij mochten toen een kijkje nemen bij de
> aflevering van de flats. Ik vroeg aan de aannemer wat die flat waard
> zou zijn als ie op de vrije markt zou worden verkocht. Het antwoord:
> 130 duizend gulden. Bijna 6 maal over de kop dus. Da's nog eens wat ik
> [...]

Het is overigens niet makkelijk om aan de (consumenten)prijsinflatie
cijfers te komen voor 1990, maar een grove schatting is dat de
(consumptie)prijzen - waar ook salarissen op gebaseerd zijn - tussen
1985 en nu iets meer dan 2x over de  kop gingen ... Geen wonder dat
'instappers' niet aan de (woning)bak komen.