<Fair City Amsterdam> Lachen met de NRC via Google

Patrice Riemens patrice at xs4all.nl
Thu May 28 19:27:39 CEST 2020

Aloha,

Omdat er altijd veel gedoe is rond de verhuurdersheffing, en ik beken
dat ik wel in grote lijnen maar niet in details wist wat het inhield,
ben ik gaan googlen. Dat leverde de gebruikelijke propagande van de
Rijksoverheid op (inclusief de nogal 'baffling' paragraaf hoofd "impuls
van een miljard voor bouwen nieuwe woningen via de verhuurdersheffing",
en een heel recent opiniestuk in de NRC van 30 april jl:

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/04/30/woningcorporaties-heffing-belemmert-bouw-sociale-huur-a3998411

helaas achter het betaalmuur. Maar wacht es even: bij het
G-zoekresultaat stond 'Translate this page' - en ja hoor Bingo! G is
zelfs zo vriendelijk om telkens het origineel nederlands bij te leveren,
zodat je niet hoeft te stuiteren bij 'crooked residents' - dat zijn nl
gewoon 'scheefwoners', geen toekomstige bajesklanten.

Alweer wat geleerd!

Ciao Ciao, p+2D!