<Fair City Amsterdam> Fwd:

Natuurbescherming ZO natuurbeschermingzo at xs4all.nl
Sun Apr 24 20:52:30 CEST 2022

Zoals verwacht wordt Macron naar alle waarschijnlijk weer president. Of de parlementsverkiezingen iets zullen veranderen is nog de vraag. Laten we hopen dat deze Macron wel een beetje zullen temperen.
De ellende is dat links in Europa zo goed als onbestaand is. Volledig uit- of gelijkgeschakeld. Net als in de jaren dertig van de vorige eeuw in Duitsland. De roep om oorlog is nog nooit zo sterk aangewakkerd geweest en Europa overtreft momenteel Poetin in de agitprop, inclusief censuur.

Wat levert een Europese toekomst op met steeds meer oorlogszuchtige oosteuropese landen die nu al in de clinch liggen met het ‘democratische’ Europa (zie Hongarije en Polen)? Biden krijgt zijn gascontracten, en een Europa dat nu flink mee moet betalen voor de militarisering van Europa (voor het beschermen van de normen en waarden van de VS) en ook de gevolgen zal ondervinden van zijn oorlogen. Driedubbele winst. Eigen winsten, verzwakking van Europa en tegelijk ook ondermijning van Rusland en China. Europa lijkt er klaar voor, ook voor het zo lang mogelijk aanhouden van de gevechten in Oekraïne door wapenleveringen.

Geen mens die nog denkt aan onderhandelingen om levens te sparen. Vierde voordeel voor Biden: het aantal Oekraïnse slachtoffers zal blijven stijgen. Hoe minder lastposten daar hoe beter ook voor Europa, of versta ik de Europese en Amerikaanse bedoelingen toch verkeerd?
Laten we wel wezen er is maar één land dat het recht op interventie heeft en dat is de VS. Wie bepaalt of er oorlog komt? De NAVO (lees de VS). Democratisch gekozen? Nee! Europese leiding, democratisch gekozen? Nee!
Frau von der Leijen waant zich nu al de EU-führerin en er zit nog heel wat rancune in dat mens.

Wirklich, wir leben in finsteren Zeiten.
De ellende is dat iedereen aan het navelkijken is en zichzelf lijkt te verheffen tot humanitaire held die samen met Zelensky (de Z van Zoro was here) een heldenrol wil spelen in een oorlogsfilm. Sinds Reagan kunnen we niet meer zonder acteurs.
Hoe ging het tijdens de inval van de Duitsers in Nederland in de vorige eeuw? Werd de bevolking opgeroepen om zelf de wapens in de hand te nemen? Nee, men gaf zich over. Om burgers te sparen.
Wat is er sindsdien veranderd? De hubris, overmoed.

Hetty

On 24 Apr 2022, at 19:25, patrice riemens <patrice at xs4all.nl> wrote:

Hola Hola, (zowel in castilliaans als in nederlands ;-)
> On 04/24/2022 5:27 PM Natuurbescherming ZO <natuurbeschermingzo at xs4all.nl> wrote:
>

> Misschien zou het niet zo slecht zijn als Le Pen wint, maar dat zal wel niet. Macron heeft mogelijk wel de middelen om wat te rommelen met de stembussen. De soep wordt nooit zo heet gegeten als die wordt opgediend, zeker wat een mogelijk beleid van Le Pen in Frankrijk betreft. Daar staan nog heel wat wetten voor in de weg.
Nee hoor, er is (heel) veel fout in FR, maar de verkiezing uitslagen zijn schoon (behalve in mijn geboortestreek dan ;-)
> Maar als Macron het voorbeeld van Sarkozy volgt, die in Libië militair ingreep, en het lijkt erop dat er in Europa meerderen zitten te popelen om een nieuw ‘oorlogje' te beginnen om oude rancune weg te werken, om de neoliberale crisis, de klimaatproblemen en het coronavirus te vergeten, dan zitten we binnenkort mogelijk in een derde wereldoorlog.

Ik dacht dat Czar Wladimir op het ogenblik een aanzienlijk waarschijnlijker WWIII 'detonator' was ...
> Ook weer om een stelletje rechtsextremisten en neonazi’s ter hulp te komen, of gaat het enkel om het ondermijnen van Rusland?

Ahum, lees ik hier het 'Z' teken, of ben ik hysteries bezig? ;-)
> Wat zei Victoria Nuland ook al weer? Inderdaad, ‘fuck the EU’. Daar wordt nu veel werk van gemaakt.
> Wirklich, wir leben in finsteren Zeiten.
Ja dat wel.
> Hetty

Morgen Italiaanse Bevrijdingsdag. hetw ordt echt feest in het dorp!
Cheers to all,
p+7D!