<Fair City Amsterdam> DEI

Natuurbescherming ZO natuurbeschermingzo at xs4all.nl
Mon Jul 29 11:14:54 CEST 2024

De term DEI - Diversity, Equity, Inclusion - komt op mij een beetje vreemd over, diversity ok, sluit aan bij de diversiteit in de natuur; bij equity denk ik in onze nog steeds neoliberale maatschappij in de eerste plaats aan vermogen, maar goed, het betekent ook rechtvaardigheid, en die is inderdaad vaak ver te zoeken; en inclusion is insluiting, ligt dicht bij opsluiting.
Geen geschikte term dus die DEI.

En dan dit weer:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/07/28/organisatie-olympische-spelen-na-commotie-over-openingsceremonie/
Moet dat altijd weer uitdraaien op een show, een circus als het om lgbti+ gaat? Daar schrikken mensen in andere landen van. Dus dat is geen goede propaganda voor anderszijn.
Geen wonder dat de Russische schrijver Pelevin een van zijn boeken de titel KGBT+ heeft gegeven.

Gisteren fotografeerde ik in de Gaasperzoom de Krakeenden die daar zwemmen. Die zijn nu in eclipskleed, d.w.z. dat man, vrouw, jong, niet van mekaar te onderscheiden zijn. In de herfst krijgen ze weer hun eigen kleed. Diversiteit is overal, daar moet je niet moeilijk over doen; maar de mensensoort gaat tegenwoordig nogal vaak over the top.
https://adam.waarneming.nl/waarneming/view/321753458

Hetty