<m2m-nl> Bericht uit Ter Apel

jo van der spek jo at xs4all.nl
Mon Jan 2 15:49:30 CET 2012

Bezoek aan Ter Apel

Ik ben gekomen om de Somalische aktivisten te begroeten en ze uit te
nodigen voor de Manifestatie "Vrijheid van Beweging" op 20 januari in
OT301.
Ik pendel nu in mijn moeders autootje heen en weer tussen Ter Apel en
Emmen, met vers uitgezette vluchtelingen in de auto. Marianne Bathoorn
zoekt nu opvangadressen voor drie mensen. Dagelijks worden mensen de
straat op gegooid, geklinkerd.
Intussen heb ik kennis gemaakt met de groep van 56 Somali's die in de
recreatieruimte van het tijdelijk opvangcentrum in Ter Apel bivakkeren. Ze
zijn bezig hun gegevens op een lijst te zetten, zodat advocaten en INLIA
een nieuwe asielprocedure kunnen starten. Ze kunnen 4 weken blijven en
verwachten daarna naar een AZC te gaan. Het begrip "Schindlers List" zingt
rond...
Want ondertussen loop je steeds mensen tegen het lijf die met hun boeltje
op straat lopen. Jonge Afghanen en Iraniers. Nu regent het weer keihard in
Emmen...
Dus als je een plekje hebt bel even met Marianne: 0640744537

en tot ziens op 20 januari, kom ook kennis maken met de real Occupy!

groeten van Jo
M2M