<Fair City Amsterdam> Huurders concrete actiepunten

abraham vega ABRAHAMSASH at hotmail.com
Fri Jul 6 11:03:13 CEST 2018

Beste Faircity mensen,

Ik heb nog weinig reacties van jullie ontvangen over mijn laatste brief. Desondanks, en omdat de tijd dringt ik stel jullie twee concrete actie punten:

De corporatie koepelorganisaties de-legitimeren en  formeel doen opdoeken. Koepelorganisaties zeggen de huurders te vertegenwoordigen maar dat is niet zo, niemand heeft ze formeel als vertegenwoordiger bekrachtigd (met een handtekening) en hun opstelling klopt voor bestuursrechtelijke doeleinden ook niet.

Een nieuw en onafhankelijke huurdersorganisatie oprichten met als doel de sociale volkshuisvesting te beschermen en versterken/ uitbreiden zonder concessies (statutair vastgelegd), dus een huurders organisatie waar geen plek is voor paarse compromissen en liberale agenda's.

Dat is maar een begin, wij hebben veel meer mogelijkheden maar wij moeten z.s.m. en goed brainstormen om een hele strategie uit te bouwen.

Wat vinden jullie ervan?

Vriendelijke groet,

Abraham