<Fair City Amsterdam> Regeringsverklaring en debat

Natuurbescherming ZO natuurbeschermingzo at xs4all.nl
Thu Jul 4 16:49:58 CEST 2024

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/publicaties/2024/07/02/regeringsverklaring-kabinet-schoof <https://www.rijksoverheid.nl/documenten/publicaties/2024/07/02/regeringsverklaring-kabinet-schoof>

Vandaag keek ik naar een stuk debat over de regeringsverklaring en ik kreeg het bizarre gevoel van ‘hoor ik hier wel bij, bij al dit gedoe?’, ‘waar gaat dit over?’. Vreemd, dus heb ik afgehaakt. Het nieuwe kabinet is op voorhand al diepgaand ingekapseld en gedenatureerd terwijl de discussies nog steeds over dezelfde oude onveranderlijke standpunten gaan.

Dat vreemde gevoel heb ik ook als ik een mail stuur aan de gemeenteraad of inspreek. Is het überhaupt mogelijk om iets te bereiken in een systeem waarin de coalitie dictatoriaal bepaalt wat er moet gebeuren en tegelijk beweert dat ze voor democratisering en participatie is? Hooguit mag je drie minuten inspreken en dan wegwezen! Een beleidsakkoord wordt in een referendum door een meerderheid van de stemmers, en in de gemeenteraad  zelfs unaniem, verworpen, maar b&w beslissen dan om de inbreng te negeren en een burgerberaad in te stellen op basis van loting.

https://swentr.site/news/600431-elections-in-west/
"Elections in the West are masking an irreversible hidden process
The Western electoral system is facing a deep crisis — but this may actually be good news for civil society
…
However, in fact the political system is aimed at self-preservation, and for the sake of long-term stability it doesn’t want to bring in new blood. As a result, once meaningful and fundamental political ideas eventually mature into a set of mechanically repeated dogmas. Public discontent accumulates over the years and eventually gives rise to counter-elites, which grow stronger and could come to power in the end. The popularity of extreme right or left forces is the first sign of a crisis in society.
This is exactly what happened in the West after the Cold War. Over the past 30-40 years, Western elections have turned into a sham. Of course, it doesn’t look as bad as the Soviet system with its single candidate. But a competitive atmosphere doesn’t necessarily mean that there are alternatives – and until recently all Western candidates had to fit into a single mainstream liberal agenda.”

https://www.youtube.com/watch?v=Hpc5mY9JebQ <https://www.youtube.com/watch?v=Hpc5mY9JebQ>

Maar de belangrijkste beslissingen zoals het voeren van oorlogen worden in achterkamertjes beklonken, om dan middels een rigoureuze propaganda/disinformatiecampagne en het censureren van kritische standpunten in de burgerhoofden te drammen. In feite draait ook dit armzalige gedoe in wezen geheel om de macht om neoliberale oorlogen ten gunste van een MIC goed te praten en uit te voeren. Economie is oorlog. Sommige partijen hebben bloed aan hun handen.
Voor de VS geldt hetzelfde, meer nog. Het was Obama die zich liet beïnvloeden door war bitch Hillary en andere neocons om Oekraïne aan te pakken, en die ook al helemaal ingepakt en gelijkgeschakeld was.
Het systeem barst nog wel op een andere manier uit mekaar.

Groet,
Hetty