<Fair City Amsterdam> [DKIM] car-rchitecture en Amsterdamse meuleu daken (TG)

Natuurbescherming ZO natuurbeschermingzo at xs4all.nl
Thu May 2 23:00:26 CEST 2024

Films over dure hotels op tv zijn in, lijkt het. Is dat om gewone burgers te pesten of wat is de bedoeling daarvan, aantonen hoe verknipt die 1% is? Ik zie het als het laatste.

Maar onze burgemeesteres is weinig begaan met natuur, echte natuur. Die wordt in het nieuwe beleidskader HoofdGroenStructuur steeds verder aangetast. En daar is begin juni dus een referendum over.
https://vrijenatuur.blogspot.com/2024/04/referendum-hoofdgroenstructuur-amsterdam.html

Dat gedoe met opvang van regen door groene daken is m.i. vooral een kwestie van het fout interpreteren van het woord ‘groen’. Sportvelden met kunstgras zijn ook groen, staan ook zo vermeld in de nieuwe HGS. Wat veel meer helpt voor het milieu zijn tuinen met struiken en bomen. En vooral grote parken waar vogels in de broedtijd gewoon ongestoord blijven en verschoond blijven van festivals.
De gemeente heeft klein grut nodig om af te leiden van de grootschalige aanval op ons ‘groen’. Laten ze beginnen met ophouden over ‘groen’. Wat is er mis met het woord ‘natuur’? Ja natuurlijk, natuur is geen speerpunt van b&w.

Trouwens, the Guardian is net als de New York Times verloederd. Hun verslaggevers verdwijnen naar substack. Kranten die opkomen voor meer oorlog zijn voor mij extreme right wing.

Hetty