<Fair City Amsterdam> De Europa-wide huisvesting crisis - en een vd ergste is in Amsterdam ...

Patrice Riemens patrice at puscii.nl
Mon May 6 10:46:28 CEST 2024

Hola Aloha,

Vanochtend opende The Guardian met de woonramp in de EU, gevolg van jarenlang van wat ik een 'markt-stalinistisch' beleid noem. Waar vervolgens extreem-rechts profiteert door migranten als de oorzaak ervan aan te wijzen (doet me denken aan hoe 'n vriend van mij het kapitalisme omschreef: je hebt een tafel met tien broodjes en aan tafel zit een kapitalist, een arbeider en een werkeloze, cq migrant. Kapitalist grist negen vd tien broodjes weg en roept tegen de arbeider 'pas op! hij gaat jouw broodje jatten!").

https://www.theguardian.com/news/article/2024/may/06/fix-europe-housing-crisis-risk-fuelling-far-right-un-expert-warns

https://www.theguardian.com/news/article/2024/may/06/higher-costs-and-cramped-conditions-the-impact-of-europes-housing-crisis

https://www.theguardian.com/news/article/2024/may/06/netherlands-amsterdam-next-level-housing-crisis

ook de moeite waard, de VN Mensenrechten/Huisvesting rapporteur over Nederland:

https://www.ohchr.org/en/press-releases/2023/12/netherlands-should-urgently-assert-right-adequate-housing-all-un-expert

Happy Monday!
p+7D!&H!